sigatalaxana.blogspot.com

sigatalaxana@gmail.com

ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ Δ.Ν.Τ. ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ

Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου 2010

Εφοπλιστής με φυλλάδιο μούτσου


Απίστευτο κι όμως αληθινό. Ο «πολύς» Απόστολος Βεντούρης, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας και μέχρι πρότινος διευθύνων σύμβουλος της Ναυτικής Εταιρείας Λέσβου (Ν.Ε.Λ.), ασφάλιζε τον εαυτό του ως… μούτσο στα καράβια του!

Το θέμα, που, όπως πληροφορούμαστε, διερευνάται ήδη από αρμόδιο εισαγγελέα, δεν έχει μόνο την ευτράπελη πλευρά του -δηλαδή ότι ο εφοπλιστής ασφαλιζόταν ως «ναυτόπαις», για να διασφαλίσει τη σύνταξή του, αλλά και τη σοβαρή. Ότι, δηλαδή, ο ίδιος έχει εξαπατήσει για δεκαετίες το κράτος εμφανιζόμενος στις λίστες του Ν.Α.Τ. ως εργαζόμενος, ενώ ήταν εργοδότης. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, και η έρευνα της Δικαιοσύνης.

Σε κάθε περίπτωση, οι λίστες που φέρνει στη δημοσιότητα η zougla.gr αποκαλύπτουν ότι ο εφοπλιστής, γεννημένος το 1963, ασφαλιζόταν στα πλοία του από το 1980. Δηλαδή, μόλις τελείωσε το σχολείο…

Μεταξύ των σκαφών που εμφανίζουν τον Απόστολο Βεντούρη ως μέλος του πληρώματος είναι και το υπερταχύ «Αίολος Κεντέρης», με το οποίο τη χρυσή περίοδο του χρηματιστηρίου, ο εφοπλιστής προσπάθησε (ανεπιτυχώς τελικά) να ανατρέψει το σκηνικό στην ελληνική ακτοπλοΐα. Βασικός μοχλός της τότε αναπτυξιακής στρατηγικής της Ν.Ε.Λ. ήταν ένα τεράστιο δάνειο, το οποίο πήρε η εταιρεία στα μέσα της περασμένης δεκαετίας από την Τράπεζα Millenium.

Το δάνειο αυτό δεν κατέστη ποτέ δυνατόν να αποπληρωθεί και σήμερα οι δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας αγγίζουν τα 180 εκατ. ευρώ (στοιχεία του καλοκαιριού που πέρασε), ενώ το καθαρό δανειακό χρέος της (αφαιρουμένων, δηλαδή, των όποιων μετρητών, των καταθέσεων αλλά και του συνόλου των βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων) προσδιοριζόταν στο τέλος του 2009 σε 148,7 εκατ. ευρώ.

Και όλα αυτά όταν τα ίδια κεφάλαια είναι κάτω από 20 εκατ. ευρώ, ενώ η σημερινή κεφαλαιοποίηση της εταιρείας μόλις που φτάνει τα 2,7 εκατ. ευρώ… και οι ζημιές του εξαμήνου του 2010 έφθασαν τα 20 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες ζημιές 11 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος του 2009.

Απέναντι στην τραγική αυτή κατάσταση, η Ν.Ε.Λ. εξήγγειλε πρόσφατα ένα πρόγραμμα αύξησης μετοχικού κεφαλαίου που συνδυάστηκε με την αναδιάρθρωση του δανείου, το οποίο είχε συνάψει αρχικά με την Millenium Bank.

Και πάλι όμως, η εταιρεία δεν έχει καταβάλει το μερίδιό της για την αύξηση κεφαλαίου (δηλαδή 97 εκατ. ευρώ), μεταθέτοντάς το για τις 27 Δεκεμβρίου. Κάτι, δηλαδή, σαν να περιμένει να φέρει τα χρήματα ο… Αϊ Βασίλης.

Μια κρίσιμη λεπτομέρεια ολοκληρώνει το σκηνικό: Ο όρος που έθεσε η Millenium Bank, για να συμφωνήσει στην αναδιάρθρωση του δανείου, ήταν η απομάκρυνση του κ. Βεντούρη από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου. Κάτι που έγινε πριν από μερικές εβδομάδες αρκετά σιωπηρά.

Και γεγονός όχι παράλογο για την τράπεζα, αφού εν τω μεταξύ είχε αποκαλυφθεί ότι η ίδια είχε άνοιγμα στη Ν.Ε.Λ. πάνω από το 1/3 των ιδίων κεφαλαίων της…

Με μια τέτοια κατάσταση, οι «κακές» γλώσσες λένε ότι ίσως ο κ. Βεντούρης να είχε προβλέψει την άσχημη εξέλιξη στα ακτοπλοϊκά, φροντίζοντας να διασφαλίσει τη σύνταξή του στο Ν.Α.Τ. … και για τον λόγο αυτό ναυτολογούνταν στα ίδια του τα καράβια.






zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το μήνυμά σας. Όλες οι γνώμες είναι σεβαστές και πρέπει να ακούγονται!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...