sigatalaxana.blogspot.com

sigatalaxana@gmail.com

ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ Δ.Ν.Τ. ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Αυξήσεις φωτιά στα ασφάλιστρα των ΙΧ

Σε νέες αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, που αρχίζουν από το 5% αλλά ενδεχομένως να φτάσουν και το 15% προχωρούν μέσα στον  Δεκέμβριο ή µε το νέο έτος, η µία µετά την άλλη, οι ασφαλιστικές εταιρείες. Σύμφωνα με "Τα Νέα" πρόκειται για νέες επιβαρύνσεις που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες
αυτοκινήτων, τις οποίες αποδίδουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στην αναπροσαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2011 των κατωτάτων ορίων για τις αποζηµιώσεις σωματικών βλαβών (από 500.000 σε 750.000 ευρώ), που ίσχυσε πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2009, σύμφωνα µε τη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία.
«Κατά µέσο όρο οι αυξήσεις θα έχουν µονοψήφιο ποσοστό, κάτι που σηµαίνει ότι πιθανώς κάποιες εταιρείες θα προβούν σε υψηλότερες», διατυπώνει την εκτίµησή του στην εφημερίδα τα «ΝΕΑ» ο γενικός γραµµατέας της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), Φωκίων Μπράβος.
Οι αυξήσεις των ασφαλίστρων παρότι συνδέονται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά µε τις υψηλές αποζημιώσεις που επί δικάζουν τα δικαστήρια µετά την αναπροσαρμογή των ορίων, παράλληλα αναδεικνύουν τα τεράστια ελλείµµατα που έχει συσσωρεύσει ο πλέον προβληματικός κλάδος της ασφάλισης. Από τις 34 ενεργές εταιρείες, οι 15 ανήκουν στις λεγόμενες πολύ χαμηλού ασφαλίστρου, µε τιμές αρκετά κάτω από τον µέσο όρο της αγοράς.
∆εν είναι τυχαίες όμως και οι πληροφορίες που ακούγονται εδώ και καιρό, ότι η εποπτική αρχή έχει εντοπίσει τουλάχιστον δέκα µε σοβαρά προβλήματα στα αποθεματικά τους, χωρίς ωστόσο να έχει προβεί σε ανακλήσεις αδειών αφήνοντας αυτό το έργο στον «διάδοχό» της, την Τράπεζα της Ελλάδος, στην οποία από την 1η ∆εκεµβρίου µεταβιβάζονται οι αρµοδιότητές της.
Ενώ το µέσο επίπεδο ασφαλίστρου της ελληνικής αγοράς είναι στα 408 ευρώ τον χρόνο (αστική ευθύνη συν άλλες βασικές καλύψεις), περίπου 15 εταιρείες πωλούν σε τιµές κάτω του μέσου όρου. Κάποιες µάλιστα, για να προσελκύσουν πελάτες, τιµολογούν αυτές τις καλύψεις προς µόλις 250 ευρώ. Στις εταιρείες αυτές είναι ασφαλισμένα 2 - 2,5 εκατ. οχήματα (στοιχεία 30ής Σεπτεµβρίου 2010), το 50% του συνόλου των 5,5 εκατ., όταν το 2004 το µερίδιό τους δεν υπερέβαινε το 25%!
Αρκετές από αυτές, σε περιβάλλον αυξανόµενων υποχρεώσεων όπως οι υψηλές αποζηµιώσεις που επιδικάζουν πλέον τα δικαστήρια, είναι επίφοβες για λουκέτο. Η ειρωνεία είναι πως βρίσκονται εγκλωβισμένες στην ίδια την τακτική που ακολούθησαν τα προηγούµενα χρόνια, αφού αν προβούν σε αυξήσεις ασφαλίστρων για να καλύψουν τα ελλείµµατά τους, θα χάσουν πελάτες. Το τοπίο της αγοράς συμπληρώνουν εταιρείες που υπολειτουργούν, όπως εκείνη που εμφανίζεται να έχει χαρτοφυλάκιο µε µόλις 1.500 ασφαλισμένα οχήματα.
Άλλο αρνητικό ρεκόρ είναι η µαύρη τρύπα του κλάδου. Τα λουκέτα, πέρυσι, των Ασπίς Πρόνοια και Commercial του οµίλου Ψωµιάδη επιβάρυναν µε 600 εκατ. ευρώ την ούτως ή άλλως µεγάλη µαύρη τρύπα του κλάδου, που έφτασε το 1,5 δισ. ευρώ.


iliapress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το μήνυμά σας. Όλες οι γνώμες είναι σεβαστές και πρέπει να ακούγονται!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...