Παραχώρηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτη επενδυτή περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μέτρων το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ που συζητήθηκε διεξοδικά στο υπουργικό συμβούλιο (4/10) υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου.
Βάσει όσων έχουν γίνει γνωστά, θα υπάρξουν περικοπές δρομολογίων, μετατάξεις του
πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες, ενώ το χρέος του Οργανισμού θα αναλάβει τελικά το κράτος.
Οι 2.351 εργαζόμενοι (1.600 από τον ΟΣΕ και εθνικό διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής και 751 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ) είτε θα μεταφερθούν σε κενές οργανικές θεσεις σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες είτε θα συνταξιοδοτηθούν. Προτεραιότητα θα δοθεί στους εργαζόμενους που θα θελήσουν μόνοι τους να μετακινηθούν.
Στόχος είναι να μειωθεί το ετήσιο κόστος μισθοδοσίας, που αγγίζει τα 387 εκατομμύριαευρώ, κατά περίπου 20%. Ο περιορισμός θα επιτευχθεί μέσω της συρρίκνωσης του προσωπικού όσο και από τις περικοπές επιδομάτων και υπερωριακών αμοιβών.
Οι τακτικές αποδοχές των περίπου 3.500 εργαζομένων που θα στελεχώσουν τη νέα εταιρεία θα παραμείνουν ως έχουν, ωστόσο θα μειωθούν οι δευτερεύουσες αποδοχές που δεν θα υπερβαίνουν το 10% των βασικών απολαβών.
Ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 τόνισε πως δεν είναι δυνατό να συνεχίσει με συσσωρευμένα χρέη άνω των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ ο Οργανισμός. Στόχος, όπως σημείωσε, είναι να οδηγηθούμε όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα στην αναδιάρθρωση.
Αντιδράσεις για ΟΣΕ
Ο Συνασπισμός αντέδρασε πρώτος στο σχέδιο εξυγίανσης του Οργανισμού, κατηγορώντας την κυβέρνηση πως επιλέγει τη γνωστή συνταγή της απαξίωσης, της διάλυσης, της συκοφάντησης των εργαζομένων και στο τέλος της ιδιωτικοποίησης του οργανισμού.
"Τα σχέδια εκποίησης-διάλυσης του Οργανισμού πρέπει να αποτραπούν και σε συνεργασία με τους εργαζόμενους να περιφρουρηθεί το μέλλον του ΟΣΕ ως δημόσιας επιχείρησης, ώστε να υπάρξει δυνατότητα να συνταχθεί ένα αναπτυξιακό επιχειρησιακό σχέδιο με νέες επενδύσεις και διεύρυνση δραστηριοτήτων, σε μια διαφορετική κατεύθυνση με κοινωνικά, αναπτυξιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια", επισημαίνεται.
Ο πρόεδρος της πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Νίκος Κιουτσούκης, μιλώντας στην εκπομπή του ΣΚΑΪ, «Πρώτη Γραμμή», έκανε λόγο για σχέδιο απαξίωσης του ΟΣΕ από την κυβέρνηση.
Σημείωσε ακόμα ότι το έλλειμμα του Οργανισμού δημιουργήθηκε επειδή η κυβέρνηση δεν είχε εγγράψει το έλλειμμα στον προϋπολογισμό με αποτέλεσμα να δανείζεται ο ΟΣΕ.
Να σημειωθεί πως το σχέδιο νόμου, που εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο, παίρνει το δρόμο προς τη Βουλή την Πέμπτη (7/10), ώστε στις αρχές Νοεμβρίου να ψηφιστεί, προκειμένου να ξεκινήσει η εφαρμογή του.
www.cosmo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το μήνυμά σας. Όλες οι γνώμες είναι σεβαστές και πρέπει να ακούγονται!!!