Οι όποιες πιθανότητες υπήρχαν στο παρελθόν να “σπάσει” το τοπικό καρτέλ των καυσίμων εξανεμίστηκαν! Το καρτέλ που ελέγχει σημεία πώλησης και εκ των πραγμάτων τις τιμές στην Κρήτη που είναι πλέον σε δυσθεώρατα ύψη όχι μόνο δεν αποδυναμώθηκε όπως ήλπιζαν οι καταναλωτές,
αλλά έγινε ακόμη πιο ισχυρό αφού βγήκε στην ουσία εκτός αγοράς η Aegean που πριν δύο χρόνια φιλοδοξούσε να μπει…σφήνα τους μεγάλους που ελέγχουν τα πάντα στο νησί!
Στην ιστορία της Aegean και την εμπλοκή της στην αγορά παίχτηκε ένα μεγάλο παιγνίδι: αφού εξασφαλίστηκε η άδεια από τον ΟΛΗ να φέρνει με πλοίο τα καύσιμα στο λιμάνι του Ηρακλείου –και όλοι ήλπιζαν ότι θα πέσουν οι τιμές των καυσίμων- το “Μαΐστρος” ήρθε μία φορά κι έκτοτε για τον ΟΛΗ τουλάχιστον… εξαφανίστηκε!
Τι συνέβη; Όπως αποκαλύπτεται σήμερα στην κοινή γνώμη η ΕΚΟ έσπευσε και αγόρασε τα πλοία της Aegean που υποτίθεται ότι θα συνέβαλλε στον ανταγωνισμό…
Και τα πρατήρια της Aegean τώρα παίρνουν καύσιμα από την…ΕΚΟ που είναι θυγατρική των Ελληνικών Πετρελαίων συμφερόντων Λάτση! Τέτοιος ανταγωνισμός…
Τι “παίχτηκε” άραγε σε βάρος των καταναλωτών της Κρήτης; Χρησιμοποιήθηκε το λιμάνι ως πολιορκητικός κριός για να σπάσει το καρτέλ ή για να γίνει ακόμη πιο δυνατό; Τα εκατομμύρια που ακούγονται είναι πολλά…
“Εμείς ως διοίκηση δεν γνωρίζουμε τίποτα. Το Φεβρουάριο του 2009 η τότε διοίκηση πήρε μια απόφαση για να μπορούν πλοία ρο-ρo να κάνουν εκφορτώσεις σε συγκεκριμένη προβλήτα. Δεν περιέγραφε συγκεκριμένη εταιρεία. Η δική μας έρευνα αναφέρει ότι ήρθε μια φορά κι έκτοτε δεν ξανάρθε”, τονίζει στην “Πατρίδα” ο πρόεδρος της διοίκησης του ΟΛΗ κ. Τσικνάκης που αναρωτιέται κι εκείνος τι συνέβη με την βιασύνη της εταιρείας που τότε πίεζε να πάρει άδεια και μετά εξαφανίστηκε!
Επισήμως δεν έχει πει τίποτε η εταιρεία -και γιατί να πει άλλωστε-αλλά σε στελέχη του ΟΛΗ είπε ότι φεύγει γιατί δεν τη συμφέρει να πληρώνει …6 ευρώ τον τόνο τα καύσιμα!!!
"Το ποσό είναι γελοίο, εάν δείτε πόσο επιβαρύνεται το λίτρο, αλλά το ήξεραν από πριν έτσι κι αλλιώς. Κάτι άλλο έγινε" - είπε στέλεχος του ΟΛΗ που κι εκείνος δεν ξανάκουσε τίποτα για την εταιρεία που πίεζε να έρθει στο λιμάνι, αλλά δεν ξαναφάνηκε.
Τι συνέβη
Την απορία τη λύνουν εκείνοι που είναι μέσα στην αγορά και εν προκειμένω ο κ.Μαυράκης που επισημαίνει ότι είναι…γνωστή η ιστορία με τα φορτηγά πλοία –γνωστή όμως στους κύκλους όσων ασχολούνται με την εμπορία υγρών καυσίμων.
Τονίζουν μάλιστα ότι η συμφωνία του προέδρου της Aegean με την ΕΚΟ έγινε κάτω από συνθήκες νομιμότητας και με την αιτιολογία πως τα πλοία που έρχονταν στο Ηράκλειο χρειάζονταν για να εξυπηρετήσουν άγονες γραμμές σε νησιά.
“Δεν σπάει μ’ ένα πλοίο το καρτέλ”
Δραστικές λύσεις επισημαίνει πως χρειάζονται ο κ. Μαυράκης, προκειμένου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην αγορά υγρών καυσίμων. Όπως τονίζει ο πρόεδρος της Π.Ο.Π.Ε.Κ., ακόμα και η λύση των πλοίων στο λιμάνι του Ηρακλείου, δε θα μπορούσε να χτυπήσει ουσιαστικά το καρτέλ στις τιμές των υγρών καυσίμων που παρατηρούνται στην Κρήτη γενικότερα.
“Ν’ ανοίξουν οι εγκαταστάσεις”
Το ζήτημα σπασίματος των συμφωνιών αποκλειστικών συμβάσεων επαναφέρει για μία ακόμα φορά ο πρόεδρος της Π.Ο.Π.Ε.Κ. παραθέτοντας λύσεις που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ανάπτυξη ανταγωνισμού.
“Αν δεν σπάσουν οι αποκλειστικές συμβάσεις των εταιρειών, δεν μπορεί να δοθεί λύση στο πρόβλημα” αναφέρει ο κ. Μαυράκης, ο οποίος προσθέτει πως οι μεγάλες εταιρίες θα έπρεπε να “ανοίξουν” τις εγκαταστάσεις τους.
“Οι μεγάλες εταιρείες θα έπρεπε να έχουν ανοιχτές τις εγκαταστάσεις τους εκτός από το να σπάσουν τις αποκλειστικές συμβάσεις” τονίζει ο κ. Μαυράκης
Η ακριβότερη στην Ευρώπη
Στο μεταξύ η Κρήτη, εξακολουθεί να πουλά την ακριβότερη βενζίνη σε ολόκληρη την Ευρώπη, κατέχοντας άλλη μια αρνητική πρωτιά για τους καταναλωτές.
Η κατάσταση, μέσα στην οικονομική κρίση γίνεται ακόμα δυσκολότερη, ωστόσο οι πρατηριούχοι δηλώνουν πως δεν μπορούν να κάνουν πολλά για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο.
“Το 1 ευρώ από την τιμή της βενζίνης περίπου, πηγαίνει στο Κράτος ως φόρος” αναφέρει ο κ. Μαυράκης. Όπως τονίζει μάλιστα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε ποσοστά φόρων στα καύσιμα.
Σύμφωνα με τον κ. Μαυράκη, η δεδομένη κατάσταση δημιουργεί ένα πρόσθετα αρνητικό ισοζύγιο στις καταστάσεις που επικρατούν στην Κρήτη με τον ιδιαίτερα μειωμένο έως ανύπαρκτο ανταγωνισμό.
cretalive.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το μήνυμά σας. Όλες οι γνώμες είναι σεβαστές και πρέπει να ακούγονται!!!